رونمایی سند جامع سرمایه‌گذاری ملایر         (سریر سرمایه ها)

رونمایی سند جامع سرمایه‌گذاری ملایر (سریر سرمایه ها)

امروزه و به‌واسطه نقش کلیدی سرمایه در فراخوانی محتوی توسعه به مناطق هدف در تمام جهان، تلاش و برنامه‌ریزی برای هم‌افزایی و هم‌راستایی کلیه منابع تولید کالا و خدمات و ایجاد ارزش‌افزوده، از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در کشور ایران نیز به لحاظ رشد شهرنشینی، توسعه خدمات، به‌کارگیری ابزارها و ملزومات نوین و همچنین بسترسازی برای زندگی باکیفیت در شهرها، لازم است تا با برنامه‌­ریزی، هدفمندسازی اقدامات جذب سرمایه، برای تأمین زیرساخت‌‎ها، تأسیسات، تجهیزات و امکانات موردنیاز شهر و شهروندان مهیا گردد.

در یک برنامه­ ریزی منسجم و گروهی، مدیران سطوح مختلف در ملایر برآن شدند تا با پیاده­‌سازی سیاست‌های تسهیل جذب و راهبری سرمایه، فرصت مشارکت مردمی و بخش خصوصی در طرح‌های موجه، را فراهم آوردند. در واقع تهیه سند جامع سرمایه‌گذاری ملایر و ایجاد بستر تحقق آن مبنی بر آمادگی سرمایه‌پذیری و راهبری سرمایه‌گذار باعث تعریف منابع درآمد پایدار در ملایر خواهد شد.

براین‌اساس مدیریت شهری ملایر در سال 1402، حسب ضرورت تهیه سند سرمایه‌گذاری ملایر، جهت ابزاری مدون و علمی برای جذب سرمایه‌گذاران و طی فرآیند مشارکت عمومی- خصوصی، تهیه سند جامع سرمایه‌گذاری ملایر را در دستور کار خود قرار داد. این سند با به‌کارگیری روش‌های علمی، تحلیل و بررسی مزیت‌های مطلق و نسبی، پیمایش میدانی اراضی مستعد سرمایه‌گذاری و با رعایت تطابق در مقیاس و عملکرد پروژه‌های پیشنهادی، با اهداف طرح‌های فرادست و همچنین اخذ نظرات گروه­‌های ذی‌نفع و ذی‌حق در تایید نهایی آن‌ها، تلاش نموده تا دستاوردهای مختلف در معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه­‌پذیری با بالاترین ضریب تحقق‌پذیری صورت پذیرد. 

این سند مجموعاً حاوی 87 فرصت سرمایه‌گذاری (شامل 35 بسته سرمایه گذاری در شهر ملایر و 52 فرصت موضوعی در گستره‌ی شهرستان ملایر) در 7 حوزه است. این 35 بسته‌ سرمایه گذاری شهر ملایر در  مساحتی حدود 140 هکتار، با حجم  سرمایه‌گذاری بالغ ‌بر 34000 میلیارد تومان تدوین گردیده است که افق روشنی از امنیت و تضمین سود را برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حضور فعال در ملایر ایجاد خواهد نمود.